TGR
Mała analiza dot. wojska, może komuś to pomoże w doborze sił zbrojnych:
WOJSKO LĄDOWE
Najlepsze wg ilości punktów:
1 - Moździerz - 21,06
2 - Bombardier - 19,2
3 - Lekarz - 14,12
4 - Katapulta - 9,12
5 - Kucharz - 9,06
6 - Gigant na parę - 5,78
7 - Żyrokopter - 5,12
8 - Taran - 4,2
9 - Strzelec - 3,92
10 - Łucznik - 2,62
11 - Hoplita - 1,96
12 - Piechur - 1,28
13 - Procarz - 0,8
Najlepsze wg ponoszonych kosztów utrzymania:
1 - Procarz - 3
2 - Piechur - 5
3 - Łucznik - 8
4 - Hoplita - 8
5 - Żyrokopter - 10
6 - Strzelec - 10
7 - Gigant na parę - 15
8 - Bombardier - 30
9 - Lekarz - 30
10 - Katapulta - 30
11 - Kucharz - 30
12 - Taran - 30
13 - Moździerz - 60
Najlepsze wg siły ataku:
1 - Bombardier - 184
2 - Moździerz - 142
3 - Gigant na parę - 67
4 - Strzelec - 42
5 - Żyrokopter - 35
6 - Katapulta - 34
7 - Łucznik - 26
8 - Piechur - 16
9 - Hoplita - 14
10 - Kucharz - 12
11 - Lekarz - 8
12 - Procarz - 7
13 - Taran - 6
Najlepsze wg siły obrony:
1 - Moździerz - 92
2 - Bombardier - 54
3 - Gigant na parę - 50
4 - Taran - 50
5 - Katapulta - 33
6 - Żyrokopter - 30
7 - Hoplita - 30
8 - Łucznik - 23
9 - Lekarz - 22
10 - Strzelec - 21
11 - Kucharz - 18
12 - Piechur - 11
13 - Procarz - 6
Najlepsze wg stosunku siły ataku do ponoszonego kosztu:
1 - Bombardier - 6,13
2 - Gigant na parę - 4,47
3 - Strzelec - 4,20
4 - Żyrokopter - 3,50
5 - Łucznik - 3,25
6 - Piechur - 3,20
7 - Moździerz - 2,37
8 - Procarz - 2,33
9 - Hoplita - 1,75
10 - Katapulta - 1,13
11 - Kucharz - 0,40
12 - Lekarz - 0,27
13 - Taran - 0,20
Najlepsze wg stosunku siły obrony do ponoszonego kosztu:
1 - Hoplita - 3,75
2 - Gigant na parę - 3,33
3 - Żyrokopter - 3,00
4 - Łucznik - 2,88
5 - Piechur - 2,20
6 - Strzelec - 2,10
7 - Procarz - 2,00
8 - Bombardier - 1,80
9 - Taran - 1,67
10 - Moździerz - 1,53
11 - Katapulta - 1,10
12 - Lekarz - 0,73
13 - Kucharz - 0,60
OKRĘTY
Najlepsze wg ilości punktów:
1 - Okręt podwodny - 14,24
2 - Okręt z moździerzem - 10,64
3 - Okręt parowy z taranem - 6,92
4 - Okręt z katapultą - 5,14
5 - Okręt z miotaczem ognia - 3,8
6 - Balista - 3,06
7 - Okręt z taranem - 2,88
Najlepsze wg ponoszonych kosztów utrzymania:
1 - Okręt z taranem - 13
2 - Balista - 14
3 - Okręt z miotaczem ognia - 20
4 - Okręt z katapultą - 24
5 - Okręt parowy z taranem - 33
6 - Okręt podwodny - 50
7 - Okręt z moździerzem - 50
Najlepsze wg siły ataku:
1 - Okręt podwodny - 142
2 - Okręt parowy z taranem - 84
3 - Okręt z moździerzem - 54
4 - Okręt z miotaczem ognia - 39
5 - Okręt z katapultą - 26
6 - Okręt z taranem - 16
7 - Balista - 15
Najlepsze wg siły obrony:
1 - Okręt z moździerzem - 108
2 - Okręt podwodny - 56
3 - Okręt z katapultą - 38
4 - Okręt parowy z taranem - 25
5 - Okręt z miotaczem ognia - 17
6 - Balista - 17
7 - Okręt z taranem - 13
Najlepsze wg stosunku siły ataku do ponoszonego kosztu:
1 - Okręt podwodny - 2,84
2 - Okręt parowy z taranem - 2,55
3 - Okręt z miotaczem ognia - 1,95
4 - Okręt z taranem - 1,23
5 - Okręt z katapultą - 1,08
6 - Okręt z moździerzem - 1,08
7 - Balista - 1,07
Najlepsze wg stosunku siły obrony do ponoszonego kosztu:
1 - Okręt z moździerzem - 2,16
2 - Okręt z katapultą - 1,58
3 - Balista - 1,21
4 - Okręt podwodny - 1,12
5 - Okręt z taranem - 1,00
6 - Okręt z miotaczem ognia - 0,85
7 - Okręt parowy z taranem - 0,76
Offline
Przywódca
1. Dodatni bilans po zsumowaniu przychodów z każdej koloni:
> Jak wiecie na taki bilans maja wpływ: Ilośc wojsk i okrętów wojennych, ilość zatrudnoinych naukowców, oraz ilość pracowników wynajętych przy wydobyciu surowców. Można jednak manipulować bilansem zmniejszajac czy też zwiększajac ilości podanych wcześniej ludzi. Podaje na to sposoby:
- Jeśli osiągniemy wszystkie badania w akademi to możemy zmniejszyć ilość naukowców pracujących nad tzw przyszłościa te badania dają nam niewiele a dardzo długo trwaja, ja osobiście zwolnilam wszystkich naukowców po tym jak odkryli mi "przyszłość" w drugiej dziecinie.
- Staramy sie utrzymywać poziom zatrudnionych przy wydobyciu surowców na max pozycji nie wkraczając na poziom "przepełnienia" (czerwonego wskażnika na suwaku) ponieważ wynajem pracowników na tym etapie kosztuje nas wielokrotnie więcej;)
- Zalecane jest by nie ograniczać kosztów utrzymania oszczędzając na armi ponieważ może nas drożej kosztować to co na niej straciliśmy niż to co na niej zaoszczędziliśmy
2. Handel na bazarze:
- Warto mieć chociaż w jednej koloni bazar na 24 lev, ma wtedy większy zasieg i pojemność możemy w nim sprzedawać surowce zarabiając na tym
- Kolejnym sposobem na zarobienie kasy na bazarze może być wyszukiwanie graczy którzy sprzedają jakiś towar w niskiej cenie, a następnie wyszukanie gracza który chce go kupić po cenie droższej wtedy zarabiamy na samym transporcie tych towarów
3. Co ma bilans do działań wojennych:
- Jak wiadomo działania wojenne kosztują zawsze przed wysłaniem wojska czy floty mamy podane koszty na godzine i koszty całkowite dlatego wiemy ile misja bedzie nas kosztowała
- Na bilansie można stracić atakując grcza który ma z wami traktat kulturowy wtedy po takim ataku ludność waszych miast jest niezadowolona i dostajemy komunikat że wybuchły zamieszki zadowolenie spada do -24 na godzine i szybko tracimy ludzi, taki stan nie trwa jednak długo bo zanika po kilku godzinach, ale żeby go unikąć lepiej zerwac traktat przed atakiem (można zrobic to w muzeum)
- Jeśli mamy ujemny bilans i braknie nam pieniedzy automatycznie nasze wojska zostają zwolnione tak by uzyskać dodatni bilans, jesli jednak to nie poskutkuje w dalszej kolejności zostaną zwolnieni pracownicy akademi oraz kopalń
4. Bilans a kolejna kolonia
- Z każdą nową kolonią bilans spada, powodem tego jest korupcja aby jej uniknąć warto przed założeniem koloni rozbudować rezydencje gubernatora we wszystkich miastach tak by miały poziom równy pałacu w stolicy.
... i coś odnośnie wojska
nawet najlepsza taktyka nie pomoze jeżeli nie będziemy mieć odpowiedniej armi, jednostki typu procarz czy piechur w powaznych bitwach to zwykłe mięso armatnie, więc jeśli juz robimy armie to z głową, a to są moje propozycje:
lądowe: do ataku najlepsi są bombardier, obrona to hoplici i w te jednostki najlepiej inwestować, jesli ktoś robi większą armie to wrato zwrócić uwage na moździerze które dzięki możliwości robienia wyłomów zwiększają wartość hoplitów i łuczników(w których w tym wypadku warto zinwestować), odradzam natomiast gigantów, tarany, katapulty, zyrokoptery, i ww procarzy i piechurów, oczywiście przy większych armiach niezbędni są kucharze oraz lekarze
okręty: tutaj krótko: atak parowe z taranem (śliniejsze są podwodne ale drożej wychodzą), obrona: z moździeżem, reszta jest niegodna uwagi
Podsumowując
lądowe:
obrona: hoplici
atak:balony moździeże strzelcy
statki:
obrona: moździeże
atak: parówki lub podwodne
jeśli chodzi o ilość to zależy czy chcecie się nastawić na atak czy wolicie narazie być bezpieczni u siebie
mam nadzieje że to niektórym z was pomoże w doborze skutecznych armii i lepszego wojowania oczywiście wszystkie jednostki o których mowa są ulepszone na maxa
jak już mówiłam procarze są do du..... nie warto ich robić apeluje do was jeśli możecie robić lepsze jednostki to dajcie sobie spokój z prockami!!!!!
jesli chodzi o flote to posiadacie też zwykłe tarany one też nie są dobre jeśli robicie flote i wojsko lądowe to raz a do porządku a nie byle co.
pozdrawiam i mam nadzieje że weźmiecie sobie moje słowa do serc --- kontrola kojelna będzie niebawem
Offline